Projekt sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada

Pripovedovanje kot igra


Datum novice: 07.07.2020

Opis modula:

Z aktivnim in pogostim poslušanjem zgodb (bodisi pripovedovanih, bodisi branih) otroci bogatijo besedni zaklad, krepijo občutek za zgodbeno strukturo ter sposobnost notranje imaginacije, ki je za užitek v zgodbi nujna. Korak od otrokovega poslušanja do želje, da bi tudi sam ustvaril svojo zgodbo, se pogosto zdi samoumeven in številni otroci z veseljem in užitkom pripovedujejo zgodbe. Niso pa vsi otroci enako spontano tudi pripovedovalci. Nekateri potrebujejo več spodbude in skrbno vzpostavljen kontekst. Modul se vsebinsko osredotoča na raziskovanje načinov, kako v učnem procesu vzpostavljati čas in prostor, ki bo takšno verbalno ustvarjanje podprl, ter kako z otroki igrivo raziskovati, kaj vse zmorejo besede. V modulu se bomo osredotočili na tri vrste informacij, znanja in izkušenj. Modul udeležencem prinaša nabor strokovnih in literarnih referenc, primere dobrih praks in inspirativnih ustvarjalnih procesov iz sveta umetnosti, ki bodo mentorjem morda lahko služile kot gradivo pri nadalnem delu z otroki. Ob konkretnih primerih ljudskih pravljic bomo opazovali različne strukture zgodbe. Skozi različne pripovedovalske igre bomo raziskovali značilnosti dobro povedane zgodbe, povezanost vlog pripovedovalca in poslušalca in ob tem spoznavali načine vodenja otroka pri ustnem tvorjenju zgodbe, ne da bi pri tem preveč usmerjali njegovo domišljijo. Modul nastaja v okviru laboratorijskega projekta Pravljični studio Vodnikove domačije Šiška, v okviru katerega pripovedovalka in pedagoginja Špela Frlic razvija metodologija dela za spodbujanje pripovedovalskih kompetenc pri otrocih.