Projekt sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada

Drugačna perspektiva in perspektiva drugačnosti


Datum novice: 07.07.2020

Opis modula:

Fotografija kot zvrst umetnosti sicer nima tako bogate in dolge zgodovine kot na primer, slikarstvo, glasba, gledališče ali književnost, vendar z vstopom v digitalno dobo doživlja pravi razcvet in vse večjo uveljavljenost. Zaradi priročnih in dostopnih fotoaparatov, možnosti računalniške obdelave fotografij, možnosti njihove prezentacije in izmenjave preko internetnih omrežij ter vizualne govorice, ki je razumljiva tudi preko običajnih jezikovnih barier, ne velja fotografski medij zastonj za enega najbolj demokratičnih v današnjem času. Fotografiranje sploh ne zahteva veliko veščin, fotograf je lahko čisto vsak.

Čeprav se zdi, da pri fotografiranju s pritiskom na gumb zamrznemo trenutek in preslikamo objektivno stvarnost na fotografski medij, pa je pri tem početju v ozadju še mnogo več. Fotografijo moramo bolj kot to razumeti predvsem kot subjektivni način izražanja in izmenjave tako intelektualnih, emocionalnih kot tudi duhovnih vsebin. S pomočjo podob včasih celo lažje kot z besedami izrazimo naše razmišljanje, čustveno razpoloženje, čut za estetiko, senzibilnost in odprtost do sebe in sveta. Fotografska kreativnost zato lahko ustvari nekakšen most med nezavednim in zavednim, omogoči uvid, odpre poti do novih spoznanj - skratka, vse to, kar pravzaprav že sodi v kategorijo umetnosti.

Delavnica II, ki traja tri šolske ure bosta vodila mednarodno uveljavljena mojstra fotografije Matej Peljhan, ki je po svoji osnovni izobrazbi klinični psiholog in Jure Kravanja po izobrazbi pedagog. V kolikor bo delavnica izvedena preko ''online'' oblike, jo bo vodil le eden od obeh fotografov.

Delavnica II je zasnovana na enak način kot delavnica I, ki se je na nekaterih šolah že izvedla, vendar se konkretne vsebine ne ponavljajo. V prvem delu delavnice se bomo s pomočjo pripravljenih fotografij pogovarjali o tem, kakšno govorico govorijo fotografije in na kakšen način jo lahko beremo.

V drugem delu bodo udeleženci na podlagi iztočnic in nalog sami prijeli v roke fotografski aparat, da bi lahko v tretjem delu pregledali rezultate ustvarjalnosti in spoznavali kreativne možnosti nadaljnje obdelave, ki nam jih ponujajo računalniška orodja. INFORMACIJE ZA UDELEŽENCE DELAVNICE: Udeleženci fotografske delavnice s seboj prinesejo fotografski aparat - v skrajnem primeru bo dober tudi tisti v telefonu.